Sosyal Medyada Düsmemeniz Gereken Hatalar…


Bir çoğumuz sosyal medyanın kolay olduğunu düşünürüz. Sonuçta bir Facebook hesabını yönetmek ne kadar zor olabilir ki. Twit atmak zaten dünyanın en kolay işi…

Yukarıda ki gibi izlenimler bireysel kullanıcılar için doğru olsa da, Sosyal Medya hesap yönetimini meslek olarak yapıyorsak hataya düşmemiz ve kalıcı zararlar elde etmemiz çok kolay. Hem temsil ettiğimiz kurumu hemde kişisel itibarımızı bu gibi zararlardan koruyabilmemiz için dikkat etmemiz gereken bir kaç madde aşağıda sıralanmıştır.

1. Amatörlük

En çok yapılan hatalardan biriside konu hakkında bilgi sahibi olmadan paylaşımlarda bulunmaktır. Sizler yaptığınız paylaşımlardan emin olmasanız bile hedef kitleniz konu hakkında merak ve bilgi sahibi olacağından açıklarınızı anında yakalayacaktır. O yüzden yönettiğiniz konuyu iyi araştırmalı ve bilgi sahibi olmalısınız.

2. Görmezden Gelme

If-I-ignore-it-maybe-it-will-go-away_o_34279Sektörel gelişmeleri veya sosyal medyadaki yenilikleri görmezden gelemezsiniz. Bu karşılaştığınız sorunlara gözünüzü kapattığınızda kendiliğinden kaybolacağını ummaya benzemektedir. Siz gelişmelere açık olmadığınızda bu fırsatı değerlendiren ve önünüze geçen rakipleriniz mutlaka olacaktır. Rakiplerinizi takibe alın. Ne kadar paylaşımda bulunuyorlar veya günde kaç twit atıyorlar bilin. Görmezden Gelmeyin

3. Sosyal Medya Hedeflerini Kurumsal Hedeflerle Bağdaştıramama

Sosyal medya hedefiniz takipçi artırma odaklı olmamalı. Bir çok kişi takipçi artırmakla ilgilense de kurumlar sosyal medyanın kendi çıkarlarına hizmet etmesini isterler. Takipçi artırmanın altın şartı kaliteli kitle oluşturulmasıdır. Yani kuru kalabalık yerine kurumun ihtiyacı olan eylemi gerçekleştiren kişiler değerlidir. 

4. Sosyal Medya Yalnız Pazarlama değildir

Sosyal medya sadece Pazarlama departmanına hizmet etmemeli. İnsan Kaynakları, ARGE ve Reklam departmanlarıda ektin bir şekilde sosyal medyadan faydalanabilir ve faydalanmalıdır. Takipçilerinizi sadece potansiyel müşteri olarak değil değerli bir bilgi kaynağı olarak da görmelisiniz.

5. Kopyala/Yapıştır – Üretici Olmama

Şahsi görüşüm; en büyük ve kronik sorunumuz hazırcılık. Zaman zaman söz sahibi büyük isimlerden ilham almak ve onlardan faydalanmak normal olsa da onların büyük olmalarını üretkenliklerine borçlu olduklarını unutmayalım. Bilgiyi üreten için her zaman kazanç vardır. Sonuçta orijinal bilgiyi kopyalayanların çok olacağını unutmayın. Zahmetlidir, yorucudur, zordur ama zamanla aranan ve başvurulan biri olmak istiyorsanız üretici olmak zorundasınız.

6. Fazla Ciddiyet

images (1)Sosyal medya ciddiye alınması gerek bir iş olsa da her zaman çok ciddi olmaya gerek yoktur. Bütün paylaşımlar ve mesajlarınız çok ciddi olursa takipçilerinizin sıkılabileceğini unutmayın. Arada bir kaliteli ve ince espriler yapmanın kimseye zararı olmaz. Her zaman değil ama arada bir🙂 kullanmak olumlu etki bırakabilir.

7. Değişime Ayak Uyduramama

Sosyal medya ve ona bağlı hizmetler-eklentiler çok hızlı değişiyor. Sosyal medyayla alakalı blogları takip etmeniz ve güncel kalmanız hayati önem taşıyor. Sürekli gelişim içinde olan ve tek hayali daha iyisini yapmak olan geliştiricilerin bulunduğu sosyal medyada güncel olmamak gibi bir lüksünüz yok. Baş döndürücü bir şekilde evrimleşen sosyal medyada sabit olan tek şey değişim… 

2 thoughts on “Sosyal Medyada Düsmemeniz Gereken Hatalar…

  1. Geri bildirim: Sosyal Medyada Hatalar…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s