Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri


2013′ün sosyal medya kullanımı ve sosyal ticaret konularında büyük yenilikler sunacağı kesin. Karanlıkta kalmanızı istemeyiz – tahminlerimize ve tavsiyelerimize göz atın ki dönen bu oyunun en tepesinde size ait bir yer olsun..

Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri (6)

Tahmin: “Çevirim içi eleştiriler sadece işin uzmanları içindir” düşüncesinin ne kadar yanlış olduğunu göreceksiniz! Önümüzdeki yılda şirketler, kullanıcıların fikirlerine daha fazla önem vermeye başlayacak. Perakendecilerin sitelerindeki çevirim içi eleştiriler her zamankinden daha önemli olacak.

Tavsiye: Ürününüzü yaldızlı kalemle çizip boyamak alıcı için pozitif bir etki oluşturacaktır, evet, ancak aynı alıcının olumlu özellikleri bir başka alıcının yazdığı bir yazıdan okuması kadar etkili bir şey yoktur. Ipsos’un yaptığı Aralık 2012 anketine göre, 18-64 yaşları arasındaki Amerikalıların %78′i, ürün alırken diğer kişilerin ne yazdığına önem veriyor. Sitenize hem ürünle ilgili, hem de genel olarak siteyle ilgili görüş belirtilecek alanlar ekleyin ve devamlı müşterilerinizi bu alanları kullanmaları konusunda ikna edin. Ayrıca, sosyal medya üzerinde paylaşılması için “paylaş” butonları kullanmayı da unutmayın. Bırakın insanlar yazsın, çizsin.

Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri (5)

Tahmin: Facebook üzerinde yapılan reklamlar hala istenilen etkiye sahip değil, ancak bu sene içerisinde bu durumun değişeceğini düşünüyoruz. Facebook e-ticaret konusunda yeni uygulamalara kavuşacak gibi bir his var içimizde, hatta belki de bu ticareti körükleyecek, PayPal benzeri, Facebook üzerinden çalışan bir ödeme yöntemi geliştirilebilir.

Tavsiye: Çıkabilecek uygulamaların neler olacağı konusunda kesin tahminler yapamayacağımızdan, yapılabilecek en iyi hazırlık Facebook üzerindeki varlığınızı iyice belirginleştirip, profilinizi sürekli güncel tutmanız olacaktır. Gözlerinizi haberler ve etrafta dönen dedikodular için dört açın. Facebook Geliştirici Bloglarını düzenli bir şekilde okuyun, öte yandan, bizi takip etmeyi de unutmayın, zira olan gelişmeler gözümüzden kaçmayacaktır.

Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri (4)

 

Tahmin: LinkedIn artık “online özgeçmiş” platformu olmaktan uzaklaşıyor, zaman geçtikçe çok yönlü bir sosyal paylaşım platformu haline geleceğini düşünüyoruz.

Tavsiye: LinkedIn’i profesyonel çalışanların oluşturduğu boğucu bir liste olarak düşündüyseniz, stratejinizi gözden geçirme vaktiniz gelmiş demektir. 2012 sonbaharında daha görsel, daha detaylı bir arayüze geçtiler – tek tıklamayla onay verebildiğiniz “endorsement” (tanıdığınız birinin, bahsi geçen yeteneğe sahip olduğunu onaylamak) sistemi ve “Yayınlar” ve “Patentler” gibi yeni sekmeler eklendi. Geçen zamanla, resim ve multimedya ögelerinin de paylaşılmasına imkan vereceği düşüncesindeyiz. Günlük bir işiniz olsa bile, kendinizle ilgili bilgileri LinkedIn’e taşımayı ve bağlantılar sunmayı ihmal etmeyin, hatta sizle ilgili LinkedIn gruplarına üye olmayı da unutmayın. Ayrıca, Yetenek&Uzmanlık alanlarının da güncel olduğundan emin olun, ki arkadaşlarınız “endorsments” konusunu gerektiği gibi uygulayabilsin.

Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri (3)

Tahmin: İnternet, daha ziyade sosyal medya, Instagram ve Pinterest gibi sitelerin popülerliğine bakılacak olursa, görsel boyutun sürüklediği şu anki yapısında tam gaz devam edecek gibi duruyor (Bu arada,Mashable‘nin en son tasarımını gördünüz mü?!). Web tabanlı bütün mevzular – e-ticaret dahil – bu modayı takip edecektir, etmek zorunda!

Tavsiye: “Bir resim, binlerce kelimeye bedeldir” deyişinin bu kadar yaygın olmasının bir sebebi var – son derece doğru! Web sitenizin hem düzen hem de kullanılan görseller açısından güncel olduğundan emin olun – sosyal medyadaki profillerinizin de! Bütün Twitter ve Facebook fotoğraflarınız dikkat çekici ve yüksek çözünürlüklü mü? Ürünlerinizle ilgili bağlantıları Twitter üzerinden yayınlamakla yetinmeyin, sitenin kendi fotoğraf arayüzünü kulanın, uygun düşen görsel içeriği de Twitter üzerinden paylaşın. Aynı durum Facebook için de geçerli – ürünlerinizle ilgili görsel ögeleri düzenli olarak paylaşın. Bu durum Facebook takipçilerinizin yeni ürünlerin hakkında bilgi sahibi olması şansını artıracaktır. Ayrıca, bu trendi geçen sene tavan yaptıran asıl siteyi unutmayın: Pinterest. Pinboard’ınızı düzenli olarak güncellemeyi ihmal etmeyin, ürünlerinizle ilgili en son fotoğrafları, ilham kaynağı olacak diğer görselleri ve “re-pin” özelliklerini kullanmaktan çekinmeyin.

Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri (2)

Tahmin: Popülerliği bu zamana kadar oldukça seyrek seviyelerde olsa da, Google+ “başka bir Facebook kopyası işte” yapıştırmasından kurtulmanın yollarını arayacaktır. Topluluklar, Olaylar, Videoyla Sohbet gibi özellikleriyle büyük bir sosyal ağ merkezi haline gelmeye çalışacak.

Tavsiye: Google+ üzerindeki varlığınız konusunda çok da ilgili değildiyseniz, 2013 bunu değiştirmek için uygun bir yıl. Google+’ı, Facebook’da yaptığınız gibi takipçilerinizi artırmak için değil de, görüşlerinizi, fikirlerinizi ve ürünlerinizle ilgili görsellerinizi paylaşabileceğiniz bir yer olarak kullanmayı deneyin. Yapmanız gereken ilk şey şu: “Hakkında” bölümünün ilgi çekici olduğundan, şirketiniz/mağazanız ve ürünleriniz hakkında bilgi verdiğinden ve diğer sosyal medya sitelerinize bağlantı sunduğundan emin olun. “Görsel her şeydir” trendini takip edin ve görsellerinizi sosyal platformlar üzerinden paylaşırken G+’ı gözardı etmeyin (ayrıca hashtag “#” kullanımına önem verin). Yeni oluşan G+ Topluluklarına katılın ve yazın, sizin alanınızla ilgili gönderileri “+1″ butonuyla paylaşın ve e-ticareti etkileyen kişileri takip edin, ne tür tavsiyeler bulacağınızı asla bilemezsiniz.

Sosyal Ticaret Konusunda 2013 Tahminleri (1)

Bu senenin sosyal medya ve e-ticaret konusunda büyük değişimler getireceği kesin, vakit buldukça sitemize uğrayın ve başka değişiklik var mı diye kontrol edin. Yeni gelişen e-ticaret sistemlerini kucaklayın, sosyal medyayı etkili kullanın ve 2013 sizin için heyecan verici ve refah dolu geçsin..

İyi satışlar!

 

Kaynak: cetvel.co

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s