PPC mi Organik SEO mu? Hangisini Tercih Etmeliyiz?


PPC mi Organik SEO mu? Hangisini Tercih Etmeliyiz? (4)

PPC “Pay Per Click” yani, “Tıklanma Başına Öde” anlamına geliyor. Bu yöntem, ortak ağlar üzerinde online reklamcılık yapmak için kullanılmaktadır. Fikir şu: Bir reklam görseli hazırlarsınız ve ortak ağlardan birine/hepsine yollarsınız. Reklamınız hem o ağlarda, hem de arama motorlarının sonuçları arasında yayınlanır, ama yayınlandığı süre için değil, tıklanma başına ücret ödersiniz. Organik SEO ise (çoğu durumda) web sitenizle ilgili bir durumdur. Sitenizi, arama motorlarının sonuçları arasında görünmesi için ayarlamanız gerekmektedir.

Eğer sitenizin SEO’su iyi yapılandırılmışsa, otomatik olarak arama sonuçlarında yüksek sıralarda yer alacaktır. Bu, organik SEO olarak bilinmektedir, çünkü az önce de bahsettiğimiz gibi, siteniz otomatik olarak yüksek veya düşük sıralar arasında yer değiştirir, sizin tarafınıza herhangi bir zorlama yapmaksızın. Sitenizin, arama sonuçları arasında yüksek sıralarda görünmesi için para ödüyor olsaydınız, bu durumda buna organik SEO diyemezdik. Bu yazımızda PPC ve organic SEO’yu derinlemesine inceleyelim dedik.

Üç Seçenek

Yapılabilecek üç şey var, PPC’yi seçersiniz, organik SEO’yu seçersiniz veya ikisini birden kullanırsınız. Bu yazıda hangi seçeneği tercih edeceğinize karar vermenizi sağlamayı amaçlıyoruz. Ancak bir kural olarak şunu belirtelim: herhangi bir şekilde PPC kampanyası başlatma imkanınız varsa, kesinlikle başlatın! PPC ve SEO arasında dedik ama, yine de belirtmekte fayda var, eğer buna ayırabileceğiniz paranız varsa, bir PPC kampanyası başlatın, yatırımınız olsun ve sonra bırakın o sizin adınıza para kazanmaya başlasın. SEO hakkında vereceğimiz tavsiyeler ise anahtar kelimeleri nerede ve nasıl kullanacağınıza yönelik. Organik SEO kullanırken sadece en iyi ve en alakalı anahtar kelimeleri seçmeniz gerekirken, PPC kullanırken sizle ilgili gibi duran bütün anahtar kelimeleri kullanmanız önerilir.

PPC mi Organik SEO mu? Hangisini Tercih Etmeliyiz? (3)

Diyelim ki Anahtar Kelimeleri Hazırladınız.. Nereye Yazacaksınız?

Anahtar kelime araştırması, insanların arama motorlarına hangi kelimeleri yazdığını bulmak demektir. Temel amaç, hedef kitlenizi oluşturan kesimin, arama motorlarına hangi sözcükleri yazdığını tam olarak belirlemektir. Emin olun göründüğü kadar zor bir şey değil, ama yine de belirli bir oranda empati ve tahmin yürütme yeteneği gerekiyor. Eğer çim gübresi satıyorsanız, size ulaşmak isteyen kişilerin arama yaparken “çim gübresi” yazması oldukça yüksek bir ihtimaldir. Öte yandan, çim gübresi arayan bir insan, neden “ikinci el araba” yazsın ki? Bu açıdan bakınca, çok da zor olmadığını anlayabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi belirleyin ve ardından web sitenizde mi, yoksa PPC kampanyanızda mı kullanacağınıza karar verin.

PPC

Eğer anahtar kelimelerinizin hepsini hem PPC kampanyanız için, hem de web siteniz için kullanırsanız, arama motorlarındaki sonuçlarda birbirlerine takılıp dururlar. En iyi anahtar kelimelerinizi PPC üzerinde kullanırsanız, bir çok kişinin sizi göreceğinden emin olabilirsiniz. Elbette ki, karşınıza çıkacak masraf daha yüksek olacaktır, ama buna karşılık web sitenizin, PPC kullanıldığında çok daha fazla kişi tarafından görüleceğini rahatlıkla söyleyebiliriz (tabi, iyi bir kampanya hazırladığınızı varsayarak). Ayrıca, PPC haricinde kalan anahtar kelimelerinizi de web siteniz üzerinde kullanabilirsiniz – sıkıntı yok.

PPC mi Organik SEO mu? Hangisini Tercih Etmeliyiz? (2)

Organik SEO

En iyi anahtar kelimelerinizi sitenizin içeriğinde kullanmak, öncelikle sizi masraftan kurtaracaktır. Buna karşılık olarak, çok daha fazla rekabetle yüz yüze kalacaksınız, hatta ilk sayfalara yerleşmeniz için çok büyük uğraşlar vermek zorunda kalacaksınız. Ama tabi ki arama motorlarındaki organik trafik ücretsiz olduğundan, hiçbir reklam / tanıtım masrafınız olmayacak. Ama dediğimiz gibi, rekabete kurban gitme riskiniz artacak.

PPC mi Organik SEO mu? Hangisini Tercih Etmeliyiz? (1)

İkisi Birlikte

Yapılacak akıllı hamlelerden biri, iyi anahtar kelimeleri sitenize koyup, uzun, karmaşık veya zor olan anahtar kelimeleri PPC kampanyasına saklamaktır. Çok kullanılan anahtar kelimeler olmadığından PPC ücreti düşük olacaktır ve sitenizi, size ihtiyaç duyan her türlü kullanıcı bir şekilde bulmayı başaracaktır. Bazı anahtar kelimeler gramer açısından yanlış olabilir, veya kötü görünebilir veya alakasız durabilir, öte yandan trafik çekiyor da olabilir. Bu kelimeleri de PPC üzerinden kullanırsanız, hem görüntü kirliliği oluşturmazlar, hem de gerekli akışı elde etmiş olursunuz. Yani, bütün paranızı PPC’ye yatırmaktansa, PPC’ye daha az para yatırıp, SEO’nuzu etkili bir şekilde kullanarak sizi arayan herkesin biraz uğraş sonunda sizi bulabileceğinden emin olabilirsiniz. Tabi, yine de seçim sizin..

 

Kaynak: cetvel.co

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s