2. Metrobüsler Çiçek Açsın-Ben Demistim Versiyonu…


Ben demiştim demekten hoşlanmıyorum derken yalan söylediğimi fark ettim. Sonradan haklı çıkmak süper bir duygu…

Zamanında ben demiştim;

Metrobüsü devamlı kullanmaya başladığımda ilk fark ettiğim şey insanların gerginliğiydi.

Gerek kalabalık olması gerek binememe fobisi yüzünden insanlar oldukça gergin  ve anında parlamaya hazır oluyorlar. Hiç olmadık sebeplerden kavgalar çıkabiliyor. Hatta yaşlı teyzelerle tartışanlara çok kez şahit oldum.

Sonra dedim ki yakın arkadaşlarıma ben bu sorunun çözümünü biliyorum. Mesela araçların klima sistemine eklenecek yatıştırıcı bir gaz insanları rahatlatacağından mesele kendiliğinden çözülmüş olur. Belirli aralıklarla hafif dozda bi “tıısss”. Ondan sonra insanlar rahatlayacağından kavga gürültü olamayacaktır. Hatta araçların yolcu taşıma kapasitelerinin %20-30 artacağını da iddia edebilirim. Şimdi kalabalık aracı düşün, durağa gelince millet kapıya abanıyo ki açılmasın kimse binmesin. Ama gazın etkisindeyken kapı açılınca;

-Gel abicim sıkışırız. Gel ablacım sende kalma yolda.

secilmisadam-metrobus

Tabi dozu ayarlamak önemli. İneceği durağı şaşırtmamak lazım insanlara…

Falan filan derken şimdi gelelim ben demiştim kısmına.

Bir kaç hafta önce bir haberle karşılaştım. Haberde Metrobüslerin havalandırma sistemine güzel kokuların ekleneceğini, belirli aralıklarla “tııss” layarak ortamı güzel kokutup insanları sakinleştirmeyi planladıklarını yazıyordu.

E şimdi ben demiştim demeyimde ne diyim…

Dipnot: Yatıştırıcı gaz fikri bence mantıklı olmakla birlikte uygulanabilir değil. EN azından henüz şartlar olgunlaşmadı. Fakat koku sistemi hem kabul görmesi hemde uygulanması açısından iyi bir yaklaşım. Ayrıca içine eser miktar eklenecek yatıştırıcı gazın kimseye zararı olmaz diye düşünüyorum…

Dizinin diğer yazıları:

1.Metrozip

Bir Cevap Yazın

